Reisverslag uitwisseling Pontedera (Italië)

De eerste dag moesten we 7 uur op school zijn om vervolgens 3 uur naar Eindhoven te rijden, bij Eindhoven aangekomen zijn we vrij snel het vliegtuig ingegaan, de vlucht verliep goed. Eenmaal bij het gastgezin aangekomen waren de indrukken verschillend per leerling. En ik de avond hebben we allemaal lekker gegeten.

De tweede dag zijn we naar het plaatsje Vicopisano geweest waar we een hele (lange, onverstaanbare en saaie) geschiedenisles hebben gekregen over de historie van de kerk waar we in waren. Vervolgens gingen we helemaal naar boven, en daar was een heel mooi uitzicht. Daarna gingen we lunchen in het stadje en na de lunch gingen we terug naar Pontedera, waar we naar het Vespa museum gingen (daar waren de meningen over verdeeld). In de avond gingen we weer terug naar het gastgezin.

De derde dag gingen we naar Pisa, dat vond iedereen leuk. Eerst met de trein en toen met de bus voordat we er waren. In Pisa zijn we gelijk naar de toren gegaan waar we de twee gebouwen ernaast hebben gezien vanbinnen. Daarna hebben we een wandeling gedaan door de stad en hebben we nog een paar kerkjes bekeken. In de middag zijn we naar het strand gegaan, en hebben we een ijsje gegeten sommige gingen ook nog zwemmen. In de avond gingen we naar een American bar voor pizza, we vonden het jammer dat we niet naar een echt Italiaanse pizzeria gingen.

De vierde dag gingen we maar Florence, ook daar vond iedereen het leuk. Eerst gingen we naar een super-grote kerk met heel veel mooie details, daarna zijn we via de stad naar een gebouw gedaan waar we een uitzicht hadden over Florence. Hierna gingen we veel verder lopen en zagen we in de stad heel veel en leuke dingen. We gingen eten bij redelijk bekend eettentje, dat vonden de meesten wel lekker! Hierna gingen we naar een brug, en hebben we wat leuke foto’s gemaakt. Na deze lange dag gingen we in de avond nog naar een feestje met avond eten, dit was gezellig alleen was het eten niet zo super.

De vijfde dag gingen we eerst Pontedera in, daar mochten we winkelen alleen moesten we bij onze Italiaan blijven (jammer genoeg). In de middag gingen we met de trein naar het vliegveld in Pisa, daar hebben we wat gegeten om vervolgens te vliegen. Eenmaal aangekomen in Eindhoven konden we nog 3 uur naar huis rijden en daarna vol plezier leuke verhalen aan iedereen thuis vertellen. Dat was onze reis naar Italië.